O nas
Dokumenty szkolne
Uczniowie z Kociszewa w Berlinie |
Wpisany przez Administrator |
sobota, 02 kwietnia 2011 09:19 |
W dniach od 11 do 15 kwietnia 16 osobowa grupa uczniów Szkoły w Kociszewie wyjeżdża do Berlina. W wycieczce uczestniczyć będą dzieci starszych klas naszej szkoły a opiekunami będą nauczyciele szkoły, w tym nauczycielka niemieckiego. Nauczanie języków obcych jest jednym z bardzo ważnych celów dydaktycznych w szkoły w Kociszewie. Pierwszym językiem jest oczywiście angielski ale od 1990 roku uczymy także języka niemieckiego. Wycieczka i osobiste kontakty są ważnymi ale jednymi z wielu form kształcenia w tej dziedzinie, poznania obyczajów, tradycji, historii i kultury narodów. Od początku roku trwały różnorodne działania zmierzające do zorganizowania kolejnej piątej już wizyty w naszej partnerskiej szkole w Katharine Heinroth Grund Schule w Berlinie. Sponsora udało się znaleźć. Jest nim fundacja Polsko Niemiecka Wymiana Młodzieży, której dotacja wynosząca blisko 8000 złotych dla partnerskiej wymiany szkół jest kluczowa dla tego przedsięwzięcia. Program wizyty został opracowany wspólnie przez uczniów i nauczycieli obu szkół. Został też zaakceptowany przez fundację Polsko Niemiecka Wymiana Młodzieży. W czasie wizyty uczniowie nasi w godzinach porannych uczestniczyć będą w zajęciach lekcyjnych, co pomoże nawiązać bezpośrednie kontakty z uczniami szkoły berlińskiej. Doskonalić mają umiejętności posługiwania się językiem niemieckim na lekcjach niemieckiego, matematyki i muzyki a ponadto poznawać będą historię obu naszych krajów. Bogaty jest także program przedsięwzięć turystycznych. Obejmuje on między innymi zwiedzanie Reichstagu, Muzeum Pergamonu, Katedry Berlińskiej, Muzeum Techniki, Berlińskie ZOO, wycieczki środkami komunikacji miejskiej i spacery po Unter Den Linden. Nasza młodzież opowie o urokach naszego regionu: Zelowa i województwa łódzkiego. Przekażemy materiały promocyjne i podarujemy przygotowane na spotkanie upominki szkole berlińskiej. Możliwe jest także określenie terminu kolejnej wizyty. |