O nas
Dokumenty szkolne
„WYRÓWNAJMY SZANSE” w Szkole Podstawowej w Kociszewie |
Wpisany przez Administrator | |
wtorek, 30 sierpnia 2011 18:30 | |
Informacja o rekrutacji: rekrutacja została przeprowadzona we wrześniu 2010 roku w oparciu o spostrzeżenia nauczycieli, opinie i orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz wyniki diagnoz wstępnych.
W okresie wrzesień 2010 – czerwiec 2011 zajęcia były realizowane w następujących grupach:
Liczba grup Liczba Zadanie 2 Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze 5 40 Zadanie 3 Zajęcia logopedyczne 1 4 Zadanie 4 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne/ rewalidacyjne 0 0 Zadanie 5 Zajęcia rozwijające aktywność poznawczą i twórczą 0 0 Zadanie 6 Profilaktyczne zajęcia sportowe 1 15 Zadanie 7 Koła językowe 1 10 Zadanie 8 Koła przyrodnicze 1 15 Zadanie 9 Koła matematyczne 1 15 Zadanie 10 Koła humanistyczne 1 12 Zadanie 11 Koła ICT 2 25
W okresie od 16 września do 20 czerwca 2011 roku nie zanotowaliśmy większych problemów związanych z realizacją programów zajęć – zdarzyły się jedynie pojedyncze nieobecności uczniów spowodowane chorobą. Były one jednak na bieżąco usprawiedliwiane, a wiadomości uzupełniane. Nie było żadnych trudności związanych z realizacją harmonogramu zajęć oraz harmonogramu dowozu dzieci na zajęcia. Zajęcia odbywały się regularnie, a uczniowie terminowo i bezpiecznie byli dowożeni i odwożeni.
Zrealizowano następujące zajęcia: Rezultaty twarde Realizacja 13 godzin zajęć pozalekcyjnych tygodniowo. Uczestnictwo wszystkich 67 uczniów szkoły w jednej proponowanych form zajęć, co daje w sumie 136 osobo-uczestników. Przygotowanie w ramach kół kształcących kompetencje kluczowe, 20 uczniów do międzyszkolnych zawodów ligi matematycznej, ligi przyrodniczej i historycznej. Wykonanie 20 prezentacji multimedialnych i 10 programów w ramach koła informatycznego. Przygotowanie dialogów i konwersacji oraz nagrania wideo do ćwiczeń umiejętności komunikacyjnych ramach koła języka niemieckiego. Uczniowie uzdolnieni wymagający wsparcia i ukierunkowania znaleźli odpowiednie warunki dla rozwoju swoich talentów i zainteresowań, byli przygotowani do uczestnictwa w konkursach międzyszkolnych, w ligach przedmiotowych: matematycznej, przyrodniczej i historycznej. W Lidze matematycznej uczestnicy koła zajęli drugie i trzecie miejsce, w Lidze historycznej ósme i dziewiąte natomiast w Lidze przyrodniczej piąte wśród wszystkich uczniów Gminy Zelów. Liczna grupa uczniów z trudnościami w nauce, niskiej średniej ocen i zagrożonych drugorocznością, dzięki uczestnictwu w zajęciach wyrównawczych i ukierunkowanych na kształcenie kompetencji kluczowych miała możliwość uzupełnienia braków wiedzy umiejętności, poprawienia ocen z przedmiotów. Uczniowie zagrożeni niedostosowaniem społecznym dzięki uczestnictwu w zajęciach sportowych mieli szanse rozwoju umiejętności sportowych, osiągania wyników na miarę aspiracji i kształtowania postaw prozdrowotnych. REZULTATY MIĘKKIE Stworzono równe warunki wszechstronnego, w tym psychicznego i poznawczego rozwoju dzieci i młodzieży. Umożliwiono kształcenie więzi emocjonalnych oraz nawiązywania związków interpersonalnych na bazie działalności intelektualnej i poznawczej. W ramach zajęć tak kierowano procesem dydaktycznym by wychowywać dla poszanowania tradycji, poczucia ciągłości kulturowej. Stworzono możliwości organizowania czasu wolnego dzieci, w tym uczestniczenia w zajęciach skłaniających do wysiłku intelektualnego, osiągania poczucia satysfakcji z rezultatów w dziedzinach objętych projektem. Kształtowano nawyki i uczenie zachowań pozwalających na rozwój własnych zainteresowań i talentów. Przygotowano dzieci do podejmowania odpowiedzialności za własne postępowanie oraz uczenia samodzielności w życiu. Wyrównywano deficyty rozwojowe dzieci, w tym realizowano zalecenia wynikające z opinii i decyzji poradni pedagogiczno psychologicznej. Podczas prowadzenia poszczególnych zajęć uczniowie wykorzystywali materiały papiernicze, piśmiennicze takie jak kartony czy papier ksero, długopisy, pomoce dydaktyczne zajęciach ICT pendrivy, na zajęciach wyrównawczych pusy, otrzymane w ramach realizacji projektu „Wyrównajmy Szanse”. Wszyscy uczniowie uczestnicy projektu otrzymali gadżety: długopisy, notesiki. |