Programy i Projekty

 

 

 

 

 

Powitanie Przyjaciele Zippiego „WYRÓWNAJMY SZANSE” w Szkole Podstawowej w Kociszewie
„WYRÓWNAJMY SZANSE” w Szkole Podstawowej w Kociszewie
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 30 sierpnia 2011 18:30

Informacja o rekrutacji: rekrutacja została przeprowadzona we wrześniu 2010 roku w oparciu o spostrzeżenia nauczycieli, opinie i orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz wyniki diagnoz wstępnych.

 

W okresie wrzesień 2010 – czerwiec 2011 zajęcia były realizowane w następujących grupach:

 

                                                                                         Liczba grup    Liczba

Zadanie 2  Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze                                     5  40

Zadanie 3 Zajęcia logopedyczne                                                         1  4

Zadanie 4 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne/ rewalidacyjne                  0  0

Zadanie 5 Zajęcia rozwijające aktywność poznawczą i twórczą                0  0

Zadanie 6 Profilaktyczne zajęcia sportowe                                           1  15

Zadanie 7 Koła językowe                                                                  1  10

Zadanie 8 Koła przyrodnicze                                                              1  15

Zadanie 9 Koła matematyczne                                                           1  15

Zadanie 10 Koła humanistyczne                                                          1  12

Zadanie 11 Koła ICT                                                                          2  25

 

W okresie od 16 września do 20 czerwca 2011 roku nie zanotowaliśmy większych problemów związanych z realizacją programów zajęć – zdarzyły się jedynie pojedyncze nieobecności uczniów spowodowane chorobą. Były one jednak na bieżąco usprawiedliwiane, a wiadomości uzupełniane.

Nie było żadnych trudności związanych z realizacją harmonogramu zajęć oraz harmonogramu dowozu dzieci na zajęcia. Zajęcia odbywały się regularnie, a uczniowie terminowo i bezpiecznie byli dowożeni i odwożeni.

                                                                             Liczba grup  Liczba uczniów

               Koło humanistyczne-polonistyczne       1                                     12

               Koło  przyrodnicze                                 1                                     15

               Koło językowe – język niemiecki           1                                     10

               Profilaktyczne zajęcia  sportowe          1                                     15

               Zajęcia  dydo – wyrówn  / j. polski /     1                                     8

               Zajęcia  dyda – wyr  / matematyka /   1                                     8

               Zajęcia  logopedyczne                           1                                     4

               Koło ICT                                                 1                                     10

               Zajęcia  dyd – wyr kl. I                          1                                     8

               Zajęcia  dyd – wyr kl. II                         1                                     8

               Zajęcia  dyd – wyr kl. III                        1                                     8

               Koło ICT                                                 1                                     15

               Koło  matematyczne                             1                                     15 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zrealizowano następujące zajęcia:

Rezultaty twarde

Realizacja 13 godzin zajęć pozalekcyjnych tygodniowo.

Uczestnictwo wszystkich 67 uczniów szkoły w jednej proponowanych form zajęć, co daje w sumie 136 osobo-uczestników.

Przygotowanie w ramach kół kształcących kompetencje kluczowe, 20 uczniów do międzyszkolnych zawodów ligi matematycznej, ligi przyrodniczej i historycznej.

Wykonanie 20 prezentacji multimedialnych i 10 programów w ramach koła informatycznego.

Przygotowanie dialogów i konwersacji oraz nagrania wideo do ćwiczeń umiejętności komunikacyjnych ramach koła języka niemieckiego.

Uczniowie uzdolnieni wymagający wsparcia i ukierunkowania znaleźli odpowiednie warunki dla rozwoju swoich talentów i zainteresowań, byli przygotowani do uczestnictwa w konkursach międzyszkolnych, w ligach przedmiotowych: matematycznej, przyrodniczej i historycznej. W Lidze matematycznej uczestnicy koła zajęli drugie i trzecie miejsce, w Lidze historycznej ósme i dziewiąte natomiast w Lidze przyrodniczej piąte wśród wszystkich uczniów Gminy Zelów.

Liczna grupa uczniów z trudnościami w nauce, niskiej średniej ocen i zagrożonych drugorocznością, dzięki uczestnictwu w zajęciach wyrównawczych i ukierunkowanych na kształcenie kompetencji kluczowych miała możliwość uzupełnienia braków wiedzy umiejętności, poprawienia ocen z przedmiotów.

Uczniowie zagrożeni niedostosowaniem społecznym dzięki uczestnictwu w zajęciach sportowych mieli szanse rozwoju umiejętności sportowych, osiągania wyników na miarę aspiracji i kształtowania postaw prozdrowotnych.

REZULTATY MIĘKKIE

Stworzono równe warunki wszechstronnego, w tym psychicznego i poznawczego rozwoju dzieci i młodzieży.

Umożliwiono kształcenie więzi emocjonalnych oraz nawiązywania związków interpersonalnych na bazie działalności intelektualnej i poznawczej.

W ramach zajęć tak kierowano procesem dydaktycznym by wychowywać dla  poszanowania tradycji, poczucia ciągłości kulturowej.

Stworzono możliwości organizowania czasu wolnego dzieci, w tym uczestniczenia w zajęciach skłaniających do wysiłku intelektualnego, osiągania poczucia satysfakcji z rezultatów w dziedzinach objętych projektem.

Kształtowano nawyki i uczenie zachowań pozwalających na rozwój własnych zainteresowań i talentów.

Przygotowano dzieci do podejmowania odpowiedzialności za własne postępowanie oraz uczenia samodzielności w życiu.

Wyrównywano deficyty rozwojowe  dzieci, w tym realizowano zalecenia wynikające  z opinii i decyzji poradni pedagogiczno psychologicznej.

Podczas prowadzenia poszczególnych zajęć uczniowie wykorzystywali materiały papiernicze, piśmiennicze takie jak kartony czy papier ksero, długopisy, pomoce dydaktyczne zajęciach ICT pendrivy, na zajęciach wyrównawczych pusy, otrzymane w ramach realizacji projektu „Wyrównajmy Szanse”. Wszyscy uczniowie uczestnicy projektu otrzymali gadżety: długopisy, notesiki.

 

Rada Rodziców

Zamówienia Publiczne

BIP

Deklaracja Dostępności




Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free joomla templates ntc dedicated hosting Valid XHTML and CSS.